W ubiegłym roku IRONMAN Poland rozpoczął współpracę z firmą Abbott. Był to akurat bardzo trudny okres pandemii COVID-19. Międzynarodowy lider w zakresie badań diagnostycznych dostarczył każdemu triathloniście test antygenowy Panbio™ COVID-19 Antigen Self-Test, do samodzielnego wykonania. Znacząco wpłynęło to na poprawę bezpieczeństwa, nie tylko samych uczestników rywalizacji, ale także obsługi oraz kibiców.
Przedłużenie współpracy pomiędzy IRONMAN Poland a Abbott dotyczy nie tylko zawodów triathlonowych. Umowa została poszerzona o nowy event. Koncern medyczny został wyłącznym sponsorem tytularnym nocnego biegu na 5 kilometrów – Abbott Night Run. Jest to rywalizacja z przesłaniem. Startując nocną porą, 5 sierpnia, na trasie prowadzącej ulicami Gdyni biegacze zwrócą uwagę na problem braku dostępu do prądu, z którym boryka się ponad miliard ludzi na świecie. Każdy uczestnik rywalizacji otrzyma w pakiecie startowym latarkę czołową, która pomoże poruszać się po zmroku. Celem rywalizacji jest zwrócenie uwagi na ogromną rzeszę osób, która żyje bez dostępu do prądu i potrzebuje bezpiecznego, taniego źródła światła. Z racji, że bieg odbędzie się w przededniu triathlonowego weekendu Enea IRONMAN Gdynia, dodatkową atrakcją Abbott Night Run będzie lokalizacja mety. Biegacze będą finiszować na gdyńskiej Plaży Miejskiej, w tym samym miejscu, co dwa dni później „ludzie z żelaza”.
Od tego roku Abbott został więc oficjalnym sponsorem wszystkich imprez sygnowanych międzynarodową marką IRONMAN organizowanych w Polsce, czyli w Warszawie, Gdyni oraz Poznaniu. Zapisy prowadzone są w portalu SlotMarket.pl. W tym samym miejscu można również zgłosić swój udział w Abbott Night Run i już 5 sierpnia wystartować w nocnym biegu ulicami Gdyni.